Allt började när vi reste till Turkiet med Eija och Hanna - mina skolkamratare. Vi hade arbetslivserfarenhetet på Detur i Marmaris. Jag gillade verkligen det - eller så långt vi jobbade.

Aleksi, som jag reste med, gick  till Alanya och resten av oss gick till Marmaris. Jag reste med Aleksi från Helsingfors till Istanbul. Första flög vi till Riga, där stannade vi om två timmar. Därifrån hade vi anslutningsflyg till Istanbul.

I Istanbul var jag säker på att jag skulle ta en buss till Marmaris.. som inte skedde. Man hade inga fria platser i Marmaris bussen. Situationen börjäde skrämmä mig. Hur skulle jag gå till Marmaris? Lyckligtvis hade man platser kvar i nästa flyg till Dalaman! Jag köpte en biljett omedelbart.

I Istanbuls flygplatts träffade jag Hanna och Eija. De hade biljetter till det samma flygningen. Jag var lättad.. och trött. Längre hade vi en timme flygresa till Dalaman och därifrån en timme bussresan till Marmaris.

Vi bodde i hotellet heter Club Dena. Vi var alla glada att vi hade anlänt till hotellet och vi kunde sova.